Darwin - Kakadu - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rebecca Neeteson - WaarBenJij.nu Darwin - Kakadu - Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rebecca Neeteson - WaarBenJij.nu

Darwin - Kakadu - Cairns

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

18 Mei 2012 | Australië, Cairns

Hey iedereen!

Laat ik jullie weer eens op de hoogte brengen van mijn avonturen in Australie, ik ben hier nu 12 dagen en ik begin aardig gewend te raken aan het backpackleventje :) Laat ik eerst beginnen met een aantal cijfers:

Aantal verbrande schouders: 2
Aantal wilde dieren vastgehouden: 2
Aantal muggenbeten: ruim 30 alleen al op m'n linkerbeen, daarna ben ik maar gestopt met tellen
Aantal watervallen gezien: 5
Aantal verschillende hostels: 3
Aantal kangoeroes gespot: 4


Darwin (8 mei - 13 mei)

Het startpunt van mijn reis was dus Darwin, dit ligt in het noorden van Australie. Darwin is eigenlijk een beetje een vreemde plek om te beginnen omdat er niet zo heel veel te doen is en het meteen weer geld kost als je er weg wilt, maar ik heb me er prima vermaakt. De eerste dag was het even wennen om in m'n eentje in een vreemde stad rond te dwalen, maar 's avonds ontmoette ik 2 jongens en 2 meisjes (2 Nederlanders, 1 Franse jongen, 1 Engels meisje) en het werd meteen een legendarische eerste avond Australie. Omdat het hier rond een uur of 6 al zo goed als donker is begint iedereen behoorlijk vroeg met drinken. En zo gebeurde het dat we om 9 uur 's avonds al behoorlijk van het padje waren en toen moest de avond nog beginnen. Die avond kregen we polsbandjes voor een club verderop in de straat die die avond T.O.T. night had. Aangezien je een gratis drankje kreeg bij binnenkomst besloten we om een kijkje te gaan nemen. De drank smaakte uitstekend en de muziek was prima dus de rest van de avond zijn we hier gebleven. Om 3 uur kwamen we er achter waar T.O.T. voor stond: Tits Out Tuesday. Elke meisje dat wilde mocht meedoen aan een wedstrijd en de winnaar kreeg een gratis biertje of ies in die richting. In de praktijk kwam dit neer op een stuk of 8 dronken Engelse meisjes die allemaal in hun bh rond stonden te draaien, de winnaar werd bepaald aan de hand van het applaus dat alle kwijlende mannen gaven. Vermakelijk, maar ronde 2 hebben we niet afgewacht, ik kan jullie dus helaas niet vertellen wie heeft gewonnen.

Later die week ben ik met mijn roommate Caitriona naar de Crocosaurus Cove geweest. Dit lag naast ons hostel en is een krokodillenpark midden in de stad. We hebben gezien hoe ze de krokodillen voeren en ik heb zelf een krokodil vastgehouden! Ok het was een baby-krokodil met een elastiek om z'n bek, maar toch, het was wel een echte!

Kakadu National Park (14 mei - 16 mei)

Omdat in Darwin zelf niet zo veel te doen is heb ik een tour geboekt van 3 dagen naar Kakadu National Park. Dit is een natuurgebied ongeveer zo groot als Nederland. Op maandagmorgen werd ik om 6 uur opgehaald bij m'n hostel en op woensdagavond zouden we weer netjes terug worden afgezet. Er was me verteld dat de groep zou bestaan uit 9 personen, maar dit bleken er maar 4 te zijn, erg luxe dus. Onze gids Ganda was een aboriginal die een aantal woorden Nederlands kon. Hij had ooit de woorden 'lekker ding' geleerd en omdat Australiers een hekel hebben aan het uitspreken van volledige zinnen (zijn woorden, niet de mijne) werd ik vervolgens 3 dagen lang door hem aangesproken met 'Ding'. Toen we vertrokken vroeg Ganda of er iemand een mp3-speler bij had omdat de radio het in het park niet zou doen. Ik was de enige die muziek had meegenomen. Voor ik naar Australie vertrok had ik op het laatste moment toch nog een mapje gemaakt met carnavalsmuziek. En zo gebeurde het dat we door Australie reden met 'Kloosterzande aan zee' op de achtergrond, briljant!

De tour begon op de Adelaide River, hier hebben we krokodillen gevoerd. Ganda had een soort hengel met een stuk vlees aan en zorgde er zo voor dat de crocs uit de rivier sprongen om het vlees te pakken. Erg indrukwekkend om dat van zo dichtbij te zien (zie de foto's op Facebook) en zeker wat anders dan wat ik eerder die week in Crocosaurus Cove had gezien!
Vervolgens stond er een behoorlijk lange rit op het programma, zoals ik al zei is het park ongeveer zo groot als Nederland dus het duurde een paar uur voor we op onze kampeerplek waren. Onderweg stopte Ganda opeens de auto, keek even naar een boom, liep naar die boom toe en trok daar zo een kraaghagedis uit, supervet!
De middag hebben we verder vooral besteedt aan Aborigonalcultuur. Erg interessant om dat van iemand te horen die weet waar hij het over heeft, hij vertelde namelijk dat de informatie die in het park gegeven wordt over bijvoorbeeld de wandschilderingen vaak niet klopt omdat het de 'blanke' interpretatie is van de informatie die de Aborigonals hebben gegeven.
's Avonds hebben we onze tentjes opgezet (pal naast een rivier waar gewaarschuwd werd voor krokodillen) en heerlijk gegeten. Toen het eenmaal donker was dacht iedereen dat we gewoon nog even lekker bij het kampvuur zouden zitten en dat het daarna bedtijd zou zijn. Maar nee hoor: 'guys, get your shoes and your camera, we're gonna look for some wildlife'. Met andere woorden, geen bedtijd, maar de wildernis in! Na een tijdje in het donker te kijken hoe Ganda de krokodillenrivier overstak riep hij ons. We hadden geluk: hij had een wilde python gevonden! Ik vond het doodeng maar ik heb hem vastgehouden! Achteraf zijn slangen helemaal niet zo eng als ik dacht, al was ik wel enigszins opgelucht toen dat beest weer lekker in z'n boom zat :p

De tweede dag stond er een wandeling van 12 km op het programma. 12 km hier is toch wel ff wat anders dan 12 km in de polders van Zeeland. Het grootste deel van de tijd waren we aan het klimmen en de brandende zon maakte het niet echt makkelijker, maar het uitzicht was absoluut fantastisch! We hebben die dag 3 fantastisch mooie watervallen gezien en hebben bij elke waterval gezwommen. Ganda had het zo gepland dat we geen andere tourgroepen tegen zouden komen dus we hadden overal het rijk alleen. De dingen die we gezien hebben zie je normaal alleen in films, het was echt adembenemend mooi! De laatste waterval was trouwens de waterval die blijkbaar ook gebruikt is in de film Crocodile Dundee (niet dat ik die ooit gezien heb, maar is toch een grappig weetje)
In de avond was iedereen behoorlijk moe en stond er ook niks meer op het programma. We hebben wel een manier bedacht om eventuele krokodillen weg te jagen: als een krokodil je aanvalt gooi je een tennisbal, de croc zal vervolgens de tennisbal willen gaan halen in plaats van jou opeten. Mocht dit afleidingsmanouevre niet werken (of je bent net die dag je tennisbal vergeten) steek dan je wijs- en middelvinger in de krokodil z'n ogen, probleem opgelost!

De derde en laatste dag stond er alleen een tocht op het programma naar de top van de Crocodile Dundee waterval (ik heb ff de echte naam niet bij de hand). Volgens Ganda was dit maar een kwartiertje lopen en eenmaal boven konden we lekker zwemmen. Nou dat heb ik geweten, ruim een half uur lang naar boven klimmen over een pad waarbij je elke stap weloverwegen moet zetten omdat je anders naar beneden kan vallen is in mijn ogen niet echt als een wandelingetje te omschrijven. Ik was kapot toen we boven aankwamen, maar het uitzicht maakte dit meer dan goed. Jammer dat m'n fototoestel op dat moment al leeg was, gelukkig hadden m'n groepsgenoten dit probleem niet dus heb ik van de laatste dag toch meer dan genoeg foto's.
Na het bezoek aan deze waterval zaten we in de auto en dachten we dat we nu echt naar huis aan het rijden waren, maar Ganda had nog een laatste waterval verstopt, de mooiste van allemaal! Na ook hier nog ff een duik genomen te hebben zat het er toch echt op en begon de lange reis naar huis.

Cairns (17 mei - nu)

Op dit moment zit ik in Cairns, ik ben hier gisteren heen gevlogen (met de auto doe je er dagen over en het is net zo duur). Het was wel even gek dat ik nu weer opnieuw moest beginnen met mensen leren kennen (in Darwin had ik op een gegeven moment een behoorlijke groep mensen 'verzameld'), maar dat is ondertussen alweer helemaal goedgekomen.
In heel veel hostels hier krijg je een voucher voor een gratis maaltijd in een bar in de buurt. Gisteren ben ik daar gaan eten en heb ik 2 Duitse meisjes ontmoet. Om een uur of half 9 werden er lootjes uitgedeeld met de mededeling dat er later op de avond Deal or No deal gespeeld zou gaan worden (duidelijk een manier om er voor te zorgen dat mensen in de bar zouden blijven hangen ipv alleen maar te komen voor het gratis eten). Een uur later werden er uit alle lootjes 8 meisjes en 8 jongens getrokken. Dat er veel mensen al weg waren bleek wel, want ik denk dat er 32 keer getrokken is voor er 8 meisjes waren en het voorlaatste nummer dat getrokken werd was mijn nummer!
Iedereen moest naar voren komen en mocht een koffertje met nummer uitzoeken. Vervolgens werden alle namen weer in een kan gegooid om te bepalen wie het spel ging spelen. En ja hoor, mijn naam werd uit de kan gehaald! Ik mocht op de 'hotseat' gaan zitten en de Australische Linda de Mol (een Australische bartender met heel veel piercings en tattoo's) legde uit hoe het spel werkte. De prijzen liepen van een paar slippers en $1 cash tot skydiven en een 5 daagse duikcursus. Ik moest beginnen met het openmaken van 3 koffers en daarna belde de bank (hiervoor was een speciale rode telefoon neergezet) De eerste 2 rondes gingen heel goed, ik haalde er bijna alleen maar lage prijzen uit. Uiteindelijk bleven er 3 prijzen over: $5 cash, een T-shirt van de bar en gratis bungeejumpen. Helaas had ik geen geluk en ging het bungeejumpen aan m'n neus voorbij, maar ik kreeg wel $10 en ik heb me aan niemand meer hoeven voorstellen want iedereen kende m'n naam al :D

Mijn plan is nu om de komende tijd in Cairns te blijven en te kijken of ik een baantje kan vinden. Het leven hier is behoorlijk prijzig ($8 voor een biertje is de normaalste zaak van de wereld) dus er moet gewerkt gaan worden als ik hier tot in het nieuwe jaar wil blijven. De komende dagen wordt het dus m'n cv in orde maken en op banenjacht!
Voor vanavond zijn de plannen om te gaan eten met de 2 Duitse meisjes en daarna zien we wel wat Cairns verder nog te bieden heeft :)

  • 18 Mei 2012 - 11:40

    Laurence:

    Whoohoo dit klinkt allemaal erg goed Rebecca! Echt supervet, van pythons tot spelshows ;) Ik mail je vandaag of morgen even voor een uitgebreid verslag van het spannende leven in NL :P
    Dikke kus!

  • 18 Mei 2012 - 14:46

    Maureen:

    Hi Rebecca,

    Leuk verhaal heb je geschreven! En gaaf dat je een (baby)krokodil en een python hebt vast gehouden :D.

    En wat de feestjes betreft, ik had niet anders van je verwacht! Geniet er maar lekker van, zeker nu dat je gaat werken. Of je gaat gewoon in een bar werken natuurlijk ;).

    xx Maureen


  • 18 Mei 2012 - 17:20

    Tante Lia:

    Wat een leuke foto,s en mooi verhaal.
    Zo lijkt het net of we ook een beetje daar zijn.
    succes met het zoeken naar werk en tot het volgende verslag.
    Oom Guido en Tante Lia.

  • 20 Mei 2012 - 08:42

    Ype:

    Ha Rebecca,
    Wat leuk dat je aan dit avontuur begonnen bent. Goed begin is het halve werk. Ik zal je verhalen met plezier lezen.
    Grtz,
    Ype

  • 22 Mei 2012 - 13:36

    Romana:

    Klinkt heel vet Rebecca!! Vooral verder genieten op deze manier. Succes met het zoeken naar een baantje! Misschien iets van schapen scheren? :)

    xx Martijn en Romana

  • 30 Mei 2012 - 21:40

    Nicolle Schijvenaars:

    Hoi buurmeisje,
    Ik sprak vanmorgen je ma en ze zei enthousiast dat je al vertrokken was!
    Sorry ik loop een beetje achter...
    Maar wat hartstikke leuk zeg! Zo'n avontuur! Dit is echt iets voor jou,
    heel veel plezier Rebecca en ik zal je reisverslagen blijven volgen!
    Hou je goed en geniet!!!
    Gr. Nicolle Schijvenaars en pa en ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Op deze site hou ik jullie op de hoogte van mijn avonturen in Australie :)

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 8810

Voorgaande reizen:

06 Mei 2012 - 30 November -0001

Australië

Landen bezocht: